Vattenflaska i ett kit!

I vilka sammanhang kan det vara lämpligt att dela ut en vattenflaska med tryck? Är det bara på kundmöten som det är en bra idé, eller är det i själva verket något som bara ska göras under evenemang? Det finns inga regler för när det kan passa att dela ut give aways, även om vissa sammanhang förstås är mer lämpliga än andra. Det viktigaste är att alltid tänka igenom hur produkten levereras i sammanhanget, och att hela tiden fundera över vilket som är det lämpligaste sättet att dela ut den till presumtiva kunder.

Vattenflaskan som en del av ett kit

En mycket populär och effektiv variant är att sätta ihop en så kallad goodiebag. Goodiebagen är ett slags kit som kan delas ut till kunder eller anställda, eller kanske framför allt till potentiella eller befintliga kunder på olika typer av företagsevenemang. Om ditt företag har en monter på en mässa kan det vara en oerhört effektiv sak att ha med sig att dela ut till besökarna.

Vad ska man fylla en sådan här goodiebag med för något? Inte heller här finns några bestämda regler, men det är självklart uppskattat om man har en helhetstanke bakom kitet man väljer att dela ut. Det ger intrycket att ditt företag är professionellt och seriöst för mottagaren av goodiebagen, och är något som man alltid bör fundera över innan man börjar utdelandet.

Ett väldigt populärt koncept är att sätta ihop ett så kallat träningskit, komplett med vattenflaska, t-shirt, handduk och gympåse, kanske till och med ett hänglås till omklädningsrummet. Träning har blivit allt populärare på senare år, och om du lyckas få folk att använda produkter med ditt företags logotyp när de är på gymmet eller på sin löprunda så är det förstås oerhört värdefullt för ditt varumärke. Tänk bara på de oerhörda exponeringsmöjligheterna!